Fødselsdag med bevægelse
husum-skole-fødselsdag.jpg
Der blev ikke svælget i fødselsdagslagkage, da Husum Skole fejrede deres fødselsdag. I stedet var alle elever i gang med bevægelse og læring. Foto: Privat.
Der var ekstra fokus på bevægelse, da Husum Skole forleden fejrede 84 års fødselsdag

-Vi er 16 elever på holdet, og Jeg er på abe-holdet, udbrød en 9.klasseelev, der var holdleder for et af de 34 hold, som bevægede sig rundt på hele skolen for at løse opgaver.
Opgaverne handlede alle om bevægelse i undervisningen. Der bliver hentet sedler med bynavne, som skulle placeres rigtigt på et Danmarkskort. De blev vendt brikker med synonymer og antonymer. Eleverne gik rundt og fandt rimpar, mens seks hold fandt matematiske figurer i klatrestativet, skrev fødselsdagsord på asfalten, hoppede regnestykker i trampolinerne, spillede spil på den nye interaktive væg og satte kongerækken i rigtig rækkefølge.
Eleverne var sat sammen på kryds og tværs af klasser og årgange, og fulgtes rundt fra post til post. Hvert hold havde en eller to elever fra 9.klasse, som agerede holdledere. De tog et stort ansvar og satte både plaster på knæ og forklarede igen og igen, hvad der skulle ske.
-Det er sjovt at være sammen med de store elever. De er rigtig søde. Og nu kender jeg flere i skolegården, når vi har pauser. Det er rigtig rart, fortalte en elev fra 2. klasse.
Dagen blev afsluttet med en kæmpe flashmob på skolens nye multibane, hvor alle elever dansede og sang en fødselsdagssang og et rap, som de havde lært i løbet af dagen.
-Det er skønt at se al den bevægelsesglæde hos eleverne, sagde Malene Schat-Eppers, bevægelsesvejleder på Husum skole. Hun har til opgave at sætte bevægelse på skemaet, og med dagen i dag været med til at give indspark og ideer til elever og lærere til, hvordan bevægelse kan bruges som et pædagogisk og didaktisk redskab til læring.
På den måde blev en årlig tradition afsluttet, en fødselsdagsfest med bevægelse og fællesskab. Tillykke til Husum Skole.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top