Ingefær – den intelligente fødevare
Ingefær.jpg
Ingefær har en lang række positive virkninger på vores helbred, og mange indtager den i drikke som eksempelvis juice og te.
Ingefær er nok den grøntsag, der kan mest. Så brug den i teen eller spis den revet og rå

Hvidløg er godt mod bakterier, svampe og virus; broccoli forebygger kræft; og gulerødder holder maven i orden.
Men ingefær kan det meste.
Den gullige knold med den specielle smag har en lang række positive virkninger på vores sundhed.
Ingefær er blevet dyrket i tusinde år i Kina og Indien, men danskerne har også lært den at kende. Ikke mindst på de mange og populære sushi-restauranter.
Ingefær har vist sig velegnet blandt andet som middel mod gigtsmerter, køresyge, kvalme, hoste, fordøjelsesbesvær og forstoppelse, virker smertelindrende og kan for nogle have lindrende effekt i forbindelse med kemoterapi. Den kan også være velegnet ved forskellige infektioner – især den friske ingefær.
De fleste ved, at ingefær har en varmende effekt på kroppen, men den lille knold har også en meget positiv effekt på vores immunforsvar og på vores fordøjelse. Den hjælper på hovedpine, muskelsmerter, oppustethed og på for få toiletbesøg.
Og så kan den bruges på rigtig mange måder. I maden, i juicen, i teen.
Den bedste virkning får man, hvis man bruger den i te. Putter man en klump ingefær i kogt vand, opnår man den mildeste virkning, men tilsætter man den samme klump, så den småsimrer i vandet i et kvarters tid, bliver virkningen stærkere. Skal ingefæren virke allerbedst, skal den rives med et rivejern.
Og som om det ikke var nok, så kan ingefær faktisk også påvirke dine chancer for at kontrollere vægten. Hvis du tilføjer ingefær til din morgenmad, har du mulighed for at begrænse din sult resten af dagen og på den måde nemmere holde vægten nede.
Whats not to like.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top