Tirsdag 24. oktober 2017
Generalforsamling i Enhedslisten
Skrevet af Erik Fisker - 6. april 2015, 20:11:40

Enhedslisten i Brønshøj-Husum har midt i marts holdt generalforsamling, hvor der blev drøftet både lokale spørgsmål som boldbaner og fritidshjem, samt store generelle spørgsmål om global ulighed. Endvidere blev der vedtaget en udtalelse under overskriften “Tunge læs på smalle skuldre øger uligheden”.
I udtalelsen hedder det blandt andet, at der skal arbejdes på at fordele byrderne mere ligeligt og skaffe flere, sikre og meningsfulde arbejdspladser i bydelen, samt at højrefløjen i Danmark har investeret en masse penge i at overbevise folk om at krisens regning skal betales af de mindrebemidlede. – Først beskylder de kontanthjælpsmodtagere for manglende etik og moral og angriber dernæst den danske mindsteløn. Det er med andre ord de arbejdsløse og de lavest lønnede med smalle skuldre, der skal bære krisens tunge læs, hedder det i udtalelsen.
– Der er mange mennesker i Tingbjerg og Husum, der tjener langt under bydelens gennemsnitlige årlige indkomst på over 400.000. Hvis højrefløjens angreb mod kontanthjælp og mindsteløn lykkes, vil det betyde en forringelse af disse menneskers levevilkår og en større lokal ulighed i Brønshøj-Husum, siges det også i udtalesen fra den lokale politiske forening.

Print artikel Print artikel