Lørdag 21. oktober 2017
Næsten alle børn glæder sig til at vende tilbage til skolen efter ferien. Lærerne lægger ud med at sætte sig på skolebænken. Foto: Colourbox
København sender 3.500 lærere og skolepædagoger på skolebænken
Inden eleverne starter skolegangen efter sommerferien, skal samtlige københavnske skoleledere, lærere og skolepædagoger i denne uge på skolebænken for at ruste sig til endnu et år med folkeskolereformen.
Skrevet af Erik Fisker - 3. august 2015, 22:34:49

I går begyndte hovedstadens 3.500 lærere og skolepædagoger deres første arbejdsdag efter sommerferien med selv at sidde på skolebænken. For fjerde år i træk samler Københavns Kommune alle byens skoler til fælles efteruddannelse i det, der ikke ubeskedent kaldes Sommeruniversitetet. I år er der fokus på at styrke lærere og skolepædagogers evne til at arbejde i teams og til at sætte tydelige læringsmål for eleverne.

Folkeskolereformen har medført store ændringer for både elever og medarbejdere på de københavnske folkeskoler, og derfor vil Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune sikre, at byens lærere og skolepædagoger er så godt forberedt som muligt til et nyt skoleår med reformen, når kommunens 70 folkeskoler slår dørene op igen den 10. august.

Eleverne skal inddrages mere

– København er godt i gang med implementeringen af folkeskolereformen, og vores skoler har gjort en kæmpe indsats det seneste år for at få omsat reformen til virkelighed ude i klasselokalerne. Men der er stadig behov for at arbejde videre med flere dele af reformen. Derfor fortsætter vi i København med at efteruddanne og dygtiggøre vores skoleledere, lærere og skolepædagoger, så de får de bedste væraktøjer og den nyeste viden om to af reformens kerneområder – teamsamarbejde og evnen til at arbejde med synlig læring, siger børne- og ungdomsborgmester Pia Allerslev og fortsætter:
– For de københavnske elever betyder det, at de efter sommerferien vil møde lærere og skolepædagoger, der er blevet endnu bedre til at arbejde sammen i teams og til at sætte ambitiøse og klare mål for deres elevers faglige udvikling. Målene skal sættes sammen med eleverne, så de føler sig inddraget, og så de føler et større ejerskab til deres egen læring. Det er der behov for i København – særlig på mellemtrinet og i udskolingen, hvor den nationale trivselsmåling viser, at hver fjerde elev ofte keder sig i undervisningen, slutter borgmesteren.

 

Print artikel Print artikel

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

LÆS AVISEN ONLINE
DAGENS MEST LÆSTE NYHEDER
Brønshøj på Twitter