Generalforsamling i Aktiv-Center
BHAKVAAktivC.jpg
Pianisten Niels-Flemming viste Aktiv-Centers formand Benny Zacho, hvordan man får et møde til at køre derudad. Foto: KV

Seniorklubben Aktiv-Center afholdt sin ordinære generalforsamling torsdag den 3. marts. Med Ruth Lindegaard til at lede slagets gang gik dette ganske gelinde. Klubbens bestyrelse tæller otte medlemmer, som arbejder godt sammen om en lang række praktiske gøremål. Og det kunne derfor ikke overraske, at de, der var på valg, alle ønskede at fortsætte. Dog ønskede den forhenværende formand Erling Sørensen, som har været suppleant det seneste år, at træde helt ud. Men typisk for ham tilbød han bestyrelsen sin erfaring og arbejdskraft i tiden fremover. I stedet for valgtes Jens Hansen.

Nægtes kan det ikke, at det er de relativt unge i bestyrelsen, formanden Benny Zacho og kassereren Bodil Damkjær, der trækker det store administrative læs – så samspillet med kommunen og andre lokale seniorklubber samt økonomien hænger fornuftigt sammen.

Op imod halvdelen af klubbens 169 medlemmer var mødt frem til den stort set gnidningsløse generalforsamling, der da også var overstået på mindre end en time. Derefter var tiden inde til kaffe & brød – og som en særlig gave: fødselsdagslagkage fra Café Pilen, der kunne fejre sin 1-årsfødselsdag. Endelig satte pianisten Niels-Flemming Carlsen fra Visens Venner i Brønshøj et gemytligt punktum for sammenkomsten i form af gode toner, sjove sange og herlige historier – en eminent entertainer.