Tag nu ansvar – og lyt!
Avisen har bragt flere læserbreve om det højt profilerede projekt ”Hurtigere bus til Nørreport” og i nr. 36 (6. september 2016) kommer centerchef Carsten Winther fra Teknik- og Miljøforvaltningen med en længere redegørelse, samt svar på nogle af de rejste spørgsmål i læserbrevene.

Carsten Winthers indlæg i debatten er dog klinisk renset for ethvert tilløb til indrømmelse over, at noget kunne gøres bedre. Det er rigtig ærgerligt.
Ingen tvivl om at der skal tages hensyn til hærdetider, andre ledningsejere og renovering af stikledninger. Det kan vi alle forstå.
Det er imidlertid ganske vanskeligt at forstå at fx:
• Strækninger af cykelstien er skrællet i lang tid inden der pålægges ny asfalt, senest ved Q8 i Husum og fra Føtex mod Husum Torv, men tidligere også på begge sider ved Bellahøj Kirke.
• Cyklister med skiltning dirigeres op på fortovet uden, at der er lavet en midlertidig opkørsel af asfalt.
• Dårligt gående med rollator skal tvinges til at løfte rollatoren op over høje kantsten, hvor midlertidige overgange mangler.
• Gravemaskiner fjerner kørebane og at stedet henligger i længere tid inden første lag i hærdeprocessen påfyldes.
• Reetableringen giver dårligere forhold for gående end før arbejdet blev igangsat.
Ud for Garant i Husum er fliserne på fortovet frem mod Mørkhøjvej blevet hævet, så der nu i flere måneder har været en niveauforskel til den omgivende asfalt på 3- 4 centimeter. Lige til at falde over og et forhold som kommunen for længst ville have påpeget på en privat vej/ truet med at udbedre for grundejers regning.
Det ville have været ganske klædeligt, om forvaltningen i sit svar havde påtaget sig et ansvar og indrømmet, at tingene kunne gøres bedre. Det vil ligeledes være klædeligt om forvaltningen sender projektmedarbejdere på gaden ,der kan vurdere forholdene set med fodgænger, rollatorfører og cyklist øjne. Dermed kunne den slags projekter gøres mindre generende.
Endelig har forvaltningen i den grad forsømt at orientere ikke mindst ældre borgere om fremdriften i projektet via lokale medier som Brønshøj- Husum Avis eller via infotavler langs Frederikssundsvej. Accepten af alt ”roderiet” ville være langt højere, hvis man vidste, hvad der foregik og hvor lang tid der bliver arbejdet. Det kan gøres meget bedre i fremtiden.
PS: Håber at entreprenøren har styr på hældninger og afløb af vand på Frederikssundsvej, så vi undgår de store vandpytter på cykelstien, som ses på Nørrebrogade, der er renoveret indenfor de seneste par år. Det er der ikke meget supercykelsti over for cyklister.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top